Digitala portföljer..

Ja nu har jag äntligen påbörjat våran första inlämningsuppgift, så nu känns det verkligen som jag är tillbaks i skolvärlden, tråkigt nog.. Tänk om jag fick göra ett arbete om något som har mer med barn att göra, inte om något så tråkigt som digitala portföljer.
Det är faktiskt ett riktigt bra påhitt det där, men det känns som om det är en gubbe på många år som inte haft så mycket kontakt med datorer förr. för jag tycker att det där en del av vardagen för oss som lever i "min värld.." varför ska dom försöka förstora det så fruktansvärt.!? det är som sagt en bra sak, men varför göra en höna av en fjäder..!?

Så nu ska jag alltså sitta och försöka fylla ut en massa sidor med mina egna tankar om dessa portföljer, när det egentligen inte finns så mkt mera att det är en bra grej och man kan ha väldigt stor nytta av det. både som lärare och som elev, betydligt enklare, den finns där ifall man har slarvat bort något, men ja vi får väl se vad jag lyckas påta ihop för något.

har förövrigt min första tenta nästa vecka, känns lite konstigt.. Känns som om det inte kommer att gå vägen, allt skulle kännas så mycket lättare om man hade gjort en tenta förr. för dom hörs inte alls vara upplagd som prov på gymnasiet, men det hade jag ju kunnat räkna ut med lilltån. för inget är sig likt med gymnasiet, Eller jo, faktiskt så fick jag en bok som jag faktiskt haft på gymnasiet, och då tänkte jag men fy vad lätt det här kommer att bli, men nae där fick jag. visade sig att jag hade glömt mer än jag trodde. men men så är det..

Hur är livet annars som student?
Ja nu börjar det komma in i mitt lilla huvud att jagalltid har något att läsa. Men det är rätt skönt att Erik jobbar eftermiddag varannan vecka och man får vara själv, även om jag inte pluggar själv så blire rätt jobbigt att ha folk runt om kring sig hela dagarna, och kan lova det att tacka vet jag matsalen på röbro, tyckte att det var livat där när jag gick där, men kan säga det att lugnt är bara förnamnet, man tycker att det borde vara bättre här för alla är "vuxna".. men ojoj vilket tjatter, på fredag blire hörselproppar tror jag.. :P Haha...

American funniest home video nu, sedan plugg.. måste få skratta lite så jag lever längre.. :D

\"Det är omöjligt att älska och vara förnuftig samtidigt\"
Kanske är därför jag är så korkad, jag älskar för mkt...

Kommentarer
Postat av: Anna

Kul att du läser! Får titta in hit fler gånger. :)

2007-10-03 @ 09:35:23
URL: http://tuesday.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0