Forskningsfråga...

Ja det här var mycket mer intresant än vad jag kunde föreställa mig.. Vi skulle välja/göra en egen forskningsfråga som vi skulle undersöka vidare undet VFU.n nästa vecka.. Innan jag hade bestämt mig så trodde jag allvarligt att det här är det tråkigaste momentet hittils.. Jag hittade dock en intresant fråga som även kan vara lite aktuell på förskolan där jag ska vara.. (I Holmsund).. jag ska kolla vilka/vilket kön som tar mest plats i "klassrummet"..  tror det kan bli riktigt intresant, alla jag har pratat med i dag säger att det är väl pojkar, men jag tror att det faktiskt är flickor.. :) ska bli intresant att se, sedan så när jag pratade med en bibliotikarie sa hon att dom faktiskt forskat om det i holmsund för något år sedan, så då kan man ta hjälp av den rapporten! :) I den rapporten så visade det sig att dom fick exakt lika mycket utrymme, men både flickorna och pojkarna uppfattade det som om flickorna fick mer plats..

Vad tror du vilka/vilket kön tar mest plats i klassrummet!?  

Nu ska  jag gå och köpa en chokladbit så jag orkar plugga.. vart så skut sugen på choklad, kanske beror på att stAnnapanna hade lagt in en bild på en chokladkaka i sin blogg.. :P

Kommentarer
Postat av: Stannapanna

Ha ha du lättlurad ;-)Mmmmmmmarabou Jag tror faktiskt att det är killarna som tar mest plats men det ska bli spännande att höra vad du kommer fram till ? Kan inte det bero på hur många av vardera kön det finns i klassen och individerna ?

2007-10-18 @ 21:04:02
URL: http://ludvigssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0