PippiLångstrump...

I går så skulle jag försöka visa mig smart på skolan, så jag tog första bästa tidning och började läsa. Tänkte det vilken status och sitta här i korridoren och läsa tidningen. men det blev dock så att jag inte tog mig längre än till första sidan, såg en rubrik som jag fastnade för. "PippiLångstrump är en slampa...." Detta är alltså en krönika ur tidningen Metro.. Och det första jag ut brast var - Va!? Pippi är ingen slampa, hon är min idol.. och genast så sprack min ide om jag försöka se smart ut. Alla brast i skratt och sen var den långa disskusionen om Pippi i gång.

Ida så är det en sån dära rolig dag, som man helst av allt bara skulle vilja slippa.. Upp i morse fika, promenerade (så skönt att göra bort det på morron, då slipper man dåligt samvete.. ), och just nu så håller jag på att tvätta upp berget vi hade, känns då inte som det minskar ens! Sedan så måste jag på ica och hämta ut ett paket.. Åkej, Malin det är din födelsedags present.. Shit, på tal om födelsedags present så fyller Min älskade Lillasyster år snart, vad ger man en sån som henne? man vill ge henne något som är "värt" att ha kvar, men samtidigt så vet jag så gärna att hon vill ha den där leksaken, som inte storasyter tycker är så bra för barn.. Humm, får väl tänka ut något bra.. :)

Tvättstugan Nästa.. Boring, sen tror jag att jag ska väcka Erik, nog för att han jobbar eftermiddag, men sova bort hela dagen den gubben gick inte om man bor tillsammans med mig. :D

Kommentarer
Postat av: rebecca

Köp singstar! det vill alla barn ha... och jag =)

2007-10-03 @ 15:07:22
URL: http://mortzell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0