Maktgalen!?

Ja vad säger man!?

Alla har rätt till sina egna åsiker och rätt att tycka vad man vill samt att få vara sig själv. För vem vill ta på sig andras "kläder" och låtsas vara någon annan!? inte då jag i alla fall. Men jag tycker samtidigt att man bör tänka på hur man formulerar saker och ting, man kan inte gå och kasta ur sig saker hur som helst. 

Sedan så kan man ta bloggen som ett exempel så tycker jag att varje blogg man läser ska man ta med en nypa salt och försöka tänka ut vad det är personen vill ha sagt med det den skriver. För många gånger kan man misstolka det folk skriver och i stället för att då "hoppa på" författaren och säga ta bort det där. kan man i stället fråga hur tänkte du när du skrev det där?  För allt kan som sagt vara ett stort missförstånd. Jag tycker att det är viktigt att om man inte har samma åsiker eller värderingar som någon annan så måste man i fråga sätta hur den personen tänker i stället för att bara ta saker och ting för givet. Alla tänker som sagt inte likadant.

Sedan så tycker jag att det är fruktansvärt viktigt att förstå humor när man läser andras bloggar, för har man inte humor så tycker ja inte att man heller bör läsa vad andra har skrivit. Så sammanfattningsvis vill jag säga att man inte ska ta saker och ting på fullt allvar, det kan finnas humor bakom det. Vet ni inte vad humor är så kan ni juh alltid slå upp det.

Sedan så vill jag bara tilllägga att det är inte jag som har blivit "påhoppad" men det är tråkigt att såna humorslösa människor ska få en människa att känna sig så värdelös.. 

Så nu hade jag fått skriva av mig...
Tack å Adjö

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Bra skrivet! Sen kanske inte alla skriver sina bloggar med humor. men många gör det nog...

2008-01-31 @ 18:27:13
URL: http://mortzell.blogg.se
Postat av: Rebecca

men det är ju ungefär som hockeyfrun och journalen skrev om den där tjejen som var bluff... hemskt!

2008-01-31 @ 19:57:56
URL: http://mortzell.blogg.se
Postat av: Mor Anna

Nu jädran, de va ord och inga visor. Eftersom jag vet vem du syftar på så kan jag hålla med om att den person som yttrade sig i fallet hade kunnat uttrycka sig på ett bättre sätt till bloggaren

2008-01-31 @ 20:44:57
Postat av: Maria

Tyvärr så verkar det som att människor som bloggar är "tillåtna mål", är man så korkad och lägger ut sitt privatliv så offentligt så är det fullt tillåtet att kommentera, gärna anonymt och gärna elakt!!! Jag fattar inte varför människor som retar sig på min blogg och på mig ens fortsätter att läsa den??? Så intressant är den ju inte ;) Men världen är full av idioter...

2008-01-31 @ 20:50:44
URL: http://mejan.blogg.se
Postat av: StAnnapanna

Bra skrivet tjejen !

2008-02-01 @ 09:52:44
URL: http://ludvigssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0