Operation...

Ja nu var det länge sedan jag skrev här, men jag har inte riktigt mått så bra... jag har haft ont i magen/buken i ca en vecka och i torsdag fick jag nog och begav mig upp på sjukan i storuman för att få hjälp. Jag hade alltså så ont att jag inte kunde stå. På sjukan så tog de en massa prover och tillsist började de ana att jag hade en cysta i en av äggstockarna.

Så på fredag morgon begav jag och mamma oss till lycksele och gyn där jag gjorde massa ultraljud och undersökningar. Det visade sig att jag hade en cysta i äggstocken som var 3,8cm i diameter. (en vanlig frisk äggstock brukar väl vara 2-2,5 om jag inte har hört helt fel...)Så då bestämde min gynläkare att jag skulle försöka stå ut under helgen för att se vad som händer.

Men i gårkväll(söndag) så ringde jag till min läkare och grät så då fick jag en tid i morse, så jag packade bilen och åkte till Lycksele i går, stark som man tror man är så åkte jag själv sov hos malin i natt men hade beslutat mig för att åka in själv på operationen...

Men väl på lassa så skakade min kropp av rädsla så jag lyfte telefonen och ringde en vän (mamma) som då satt sig i bilen och kom med en gång. När mamma väl kom ned så hade de hunnit söva mig och påbörja operationen, så hon fick vänta tills jag vaknat upp på uppvaket. :)

Nu sitter jag här med en ballong mage.. (de fyller magen med gaser när de gör olika sorters titthål och denna gas åker sakta men säkert ut, men nu är jag iaf en ballong.) 3små tillhål i buken, ett på vänstersida, ett vid naveln och ett ca 4 cm nedanförnaveln.. De hade lycksats spräcka cystan och så men vi får väl se hur det blir, den kan vara borta för gått och den kan lika gärna komma tillbaks om en månad...

Nu orkar jag inte sitta upp längre, jag är helt slut på...

Kommentarer
Postat av: Stannapanna

Många Krya På dig blommor från oss ! Kram

2008-07-07 @ 22:30:22
URL: http://ludvigssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0