penicilin.. (eller hur stavas det?)

Ja då hade jag kommit hem från akuten och de tyckte inte alls att såret såg vidare bra ut eftersom att det glepar, och två månader efter operation borde det inte göra det. proverna var fina och utraljudet såg bra ut och hon såg även där att den halva äggstocken hade kommit igång som vanligt. och det kan jag lova att det var SKÖNT att höra.

Hur som så tog de en sårodling och jag gick hem med en penicilin kur i handen, så 10dagars illamående och trötthet. just nu när jag har kursavslut och kursstart, hade inte riktigt tid med detta men det är väl en smäll som jag få ta.
Så nu är det sårtvätt och omläggning som gäller ett tag framöver.




Ett stort + är att jag har bytt praktik plats kommer förmodligen att få vara i lycksele nästa praktik, känns skönt eftersom jag då kommer att kunna åka hem och sova hos älsklingen om jag önskar och det lär jag nog göra varje natt förutom dom nätter jag ska bo hos Emelie, nån måste ju laga mat och föda upp ungen. :)

Nu ska jag krypa ner i soffan hos Erik å se på nå tv, för vet ni vad....!? vi har helg nu... så i morgon får vi vara hemma båda två. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0