STRONG!

Oja, det tycker jag helt klart att hon är. En tjej som läser samma utbildning som jag, hon har vart jätte tjock (gravid) sedan vi började. Ett tag trodde jag verkligen att hon skulle explodera. Nu har hon äntligen fått, En liten pojke. Hon hade med honom på föreläsningen idag, en bebis på 4 veckor. jag blev inte bara lite sugen..

Men fatta, hon ska fortsätta läsa så länge hon orkar, jag skulle nog inte vilja gå tillbaks till skolan. Jag skulle nog vilja vara hemma med det lilla miraklet, men kan lova att man blev varm i hjärtat när man sitter på en föreläsning och barnen ligger i sin vagn kanske 5-8meter bort och pratar på för sig själv i vagnen.. 

Jag har tidigare sagt att jag ska plugga färdigt innan jag ska skaffa smått, men dagar som denna så kan jag lova att det är fruktansvärt lätt att drömma sig i väg. Men jag står fast vid mina planer, inte smått förens jag pluggat klaart.

Dags att vakna ur drömmen nu!

Men vad säger ni, skulle ni kunna gå tillbaks till pluggandet redan 4 veckor efter förlossningen!?


Kommentarer
Postat av: Linda

ALDRIG!!! Om jag kunde skulle jag vara hemma för alltid!! Låter förövrigt mycket klokt att plugga klart först... OCH skaffa ett jobb. Det är inte gratis att ha en liten...;)

2008-02-04 @ 13:05:21
URL: http://www.linda1979.blogg.se
Postat av: Linda

Ja, drömma går ju alltid... jag ska börja jobba till hösten. Men jag får trösta mig med alla lov. Bra att vara lärare ibland. Särskilt på loven. ;) Nöjd med tången förresten? =)

2008-02-04 @ 13:41:46
URL: http://www.linda1979.blogg.se
Postat av: Stannapanna

Hmmm jag var hemma på heltid bara m första barnet sen har jag jobbat/läst lite hela tiden med de två andra .. nåt jag valt själv och jag kunde jobba/läsa i min egen takt, jag kom ut och träffade folk samtidigt så sparade jag lite föräldradagar, och mina två yngre barn har fått vara sociala ( på gott och ont ) tidigt ...Men för mig har det funkat, mycket för att jag kunnat styra själv, haft bra arbetskamrater och kunnat både njuta men även ha det goda av jobbet ...

2008-02-04 @ 21:06:10
URL: http://ludvigssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0