det är just det...

Att förstå.. att läsa har jag inga som helst problem med, jag tycker det är mysigt att krypa ner i soffan och läsa en bok. Men just det här med såna här böcker fattar jag inte, hur stora hjärnor tror dom att man har!? För jag kan läsa en sida om och om igen men det fastnar inte..

Men då kan jag efter att jag har läst boken ringa till en kompis och höra deras åsikter då kommer allt smygande. så inerst inne så kan jag. Men jag måste bara få en spark i baken. Det är därför jag gillar dessa seminarium vi har. inte så vidare skoj att gruva dagen innan men när man väl sitter där så lossnar allt och vips så är det som att man minns allt ur boken..

Något bra tips hur man ska göra för att saker och ting ska fastna i min lilla hjärna!?

Kommentarer
Postat av: Erika

ja men så bra, jag läser hos dig med men är ganska dålig på att kommentera!

hey, samma problem här, hur ska man få allt och fastna?! vi få ta och grubbla på den ;)

2008-01-22 @ 18:08:51
URL: http://stordocka.blogg.se
Postat av: Rebecca

Sammanfatta varje kapitel med små ord. typ nyckelord. det funkar för mig

2008-01-22 @ 18:33:36
URL: http://mortzell.blogg.se
Postat av: Mor Anna

För långt borta för att ge dig en spark i baken.... men du fixar det, jag vet att du kan, det har du bevisat så många gånger. Fortsätt kämpa jag ringer sen i kväll. Kram

2008-01-22 @ 18:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0