Host, snor och snörvel....

Men det känns faktiskt som att allt är på väg åt rätt håll, febern har hållit sig borta i natt och under morgonen. Näsan har börjat ge med sig, men då var det denna förbannade hosta. Jag hostar på nätterna så fruktansvärt att jag har ont i lungorna när jag vaknar. Pratade med läkaren nyss eftersom att sköterska tyckte att jag fått ovanligt mycket hostmedicin under den sista tiden, men läkaren tyckte att jag skulle köra en kur till. Så nu får vi hoppas att det här ska gå vägen och att jag har gjort bort alla sjukdommar för detta år.

Jag har tänkt, och jag börjar få panik, vad ska jag ta mig till efter jul!??? Det är som att min "säkerhet" sakta men säkert håller på att lösas upp...... Shit, om si så där 5 månader är jag färdigutbildad och måste se till att skaffa mig ett jobb, men åt vilket håll vill jag!? Vill jag hem till storuman? vill jag vara kvar? Eller ska jag ta mitt pick och pack å flytta någon annan stanns? Det känns som att än hur jag väljer så är det någon som kommer att bli drabbad....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0