Dag 08 - Ett ögonblick!

Det finns så många ögonblick som jag vart med om, både bättre och sämre sådana men jag har beslutat mig om att skriva om det ögonblicket då jag fick veta att jag fick jobb som förskollärare. Eftersom att det är ett ögonblick som är nytt, som jag minns och det är ändå inte för privat.
Telefonen min ringde kring 16.15 tiden torsdagen den 2/12-2010 jag blir förbannand och i stället för att svara så frågar jag min sambo varför i *piiip* mamma inte klarar utav att gå hem i tid. (Hon jobbar på tok för mycket och jag brukar försöka tjata om att inte jobba över. osv.) Men E lyckas säga åt mig att jag ska svara så tillsist så lyfter jag luren och när jag bara svarar Hallå, så hör jag på en gång att det inte är mamma. Hon presenterar sig som rektorn på förskolan där jag sökt jobb. Hon berättar att jag får jobbet och att jag kommer att börja den 3 januari 2011. Vi pratar lite allmänt en stund och sedan lägger vi på.
Efter samtalet så kommer jag på mer och mer frågor som skulle ställas, så som lön, arbetstider, avdelning osv. Men jag blev så himla glad att jag inte visste vart jag skulle ta vägen.
I stället så fick jag ringa upp henne på måndag morgon för att ställa dessa 1000frågor som jag grubblat på över helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0