Dop

I dag har vi varit på Dop, det var ett alldeles perfekt dop med trevligt folk och som vanligt var lilla A den sötaste och han bar upp dop klänningen alldeles utmärkt.

Men dagens bästa var att när jag skulle läsa upp en dikt i kyrkan så kommer stora A och håller mig i handen och ger mig den styrka jag behöver för att klara utav detta.
Diten jag läste hittade jag på nätet och den låter så här.
En längtan, en lycka, ett barn, ett hopp
en gåva från himmelen ni just har fått.
Två händer, två fötter, ett ansikte så sött
ett efterlängtat litet barn ni just har fött.

Ett skrik, ett skratt, en kropp så varm
ett vackert litet barn ni håller i er arm.
Ett hjärta, en själ, ett helt nytt liv
ett barn som ska ta världen med flera små kliv.

Ensam, vilsen och lite rädd ibland
i mörkret han famlar efter en hand.
Sorgen och glädjen följer dina spår
livserfarenheten är följden han får.

Mamma, Pappa, Barn, fem hjärtan bildar ett,
ett starkare band har ingen sett.
Något så stort en känsla så stark
en kärlek som står på stadig mark.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0