Julstämning!

Jag lyckas alltid få julstämning, detta eftersom att jag är mer eller mindre som ett barn. Så hur gör jag för att få denna julstämning?

1. Jag julpyntar i HELA lägenheten, tomtar, ljus stjärnor och glitter över allt. (det blir aldrig för mycket...)
2. Jag bakar en MASSA julgodis. (dock tar detta oftast slut långt innan julafton)
3. Dricker en massa olika goda glögger, (i år är favoriterna Choklad och Åkessons Citrus glögg..)
4. Jag lyssnar på bra jul musik. ("busungarna - tomten jag vill ha en riktig jul")
5. Jag tittar på Sunes jul. (Fungerar inte detta så brukar jag ta fram min magiska DVD skiva, (Astrid Lindgrens Julfavoriter...) )

"Ty julen är härlig för stora och små,
är glädje och ljuvaste frid,
är klappar och julgran och ringdans också,
är lycka oändligen blid,
är ljus, allas ögon då stråla som bäst,
och stjärnorna tindra som mest
och där ljuset är där är det jul."

Hur gör ni för att få julstämning i huset?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0