Polkatryffel

E´s mormor är grym på att baka, varje år till jul så hade hon en massa olika sorter. den ena är godare än andra och varje år så håller jag på att äta ihjäl mig utav Polkatryffeln. Nu när jag testat på att göra den själv så kan jag säga det att så länge mormor I orkar så får hon mer än gärna göra den. Vilket skit göra! Men gott är det! :)
Recept:
100gr polkagrisar
1dl vispgrädde
200gr vitchoklad
lite florsocker
Stöt polkagrisarna till ett fint pulver. Koka upp grädden, hacka chokladen i små bitar och smält ihop detta. Tag bort kastrullen från plattan och tillsätt polkagrisarna. Lät smeten kallna och stelna. Forma fina kulor utav smeten och rulla dessa i florsocker.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag tror syrran gjorde nåt liknande förra julen och de va ju sjukt gott! Måste testa ditt recept i år. Visst var det din farmor som gjorde jätte goda polkagrisar?!

2010-12-03 @ 11:12:31
URL: http://linnetgoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0