I´m a lucky girl!

Ojoj, jag är så fruktansvärt glad över hur denna dag gått..

Det hela började kl 07.00 i väntrummet på avdelning A62, fick vänta ungefär en kvart innan jag fick min skjorta och säng. Fick veta att jag var sist ut så det var inte dags för operation förens kl 10. Det var bara att vänta och försöka sova en stund vilket jag lyckades riktigt bra med. Halv 10 fick jag lugnande och alvedon inför narkosen.

Kl 10 var det äntligen min tur, när den fina sköterskan Emelie hade lämnat mig i händerna på de okända folket så började tårarna rinna och paniken kom smygande. Jag sa som det var att jag håller på att få panik, poff sa det å har jag fått syrgasen och en spruta med direktvärkande lugnande medel. Sedan minns jag inget mer...

När de väckte mig på UVA så var jag lite dålig, men fick en spruta mot illamående och sedan var jag pigg. Slet som vanligt ut alla sladdar innan jag vaknat till ordentligt, men det gick bra ändå. inom 5 minuter var jag på toa och där efter fick jag en piggelin och sedan var det dags att åka upp till avdelningen där jag smällde i mig 2 limpskivor och lite fruktsoppa. Klockan var nu 13.15 och jag ansåg att det var dags att få gå hem nu. Men jag fick gott och väl vänta till 15.00

Jag kan säga det att jag har haft det fruktansvärt bra, sist ut på operationen, först upp på avdelningen. De andra två mådde betydligt sämre än mig. Jag har kunnat äta lite potatismos och köttbullar här hemma. Pappa bjöd även på Jordgubbar och grädde. Smaskens! :)

Nu hade jag tänkt hoppa i säng och sova lite granna så jag är pigg i morgon för då ska det packas, tvättas, köpa tyg och ett par stavar innan det är dags att åka mot storuman.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0