Oslagbara!!

Medans jag diskade hade jag på spotify och helt plötsligt så spelades en låt som gjorde att jag kände en värme i hela kroppen, jag insåg med ens hur mycket jag saknade gymnasietiden.

"Vi är lördagens änglar som virvlar i stan,
Vi är dom som du hatar en söndag på dan.
Vi är dom som kan skratta åt allt som är svart,
Vi är dom som har hjärtan av ädel titan.

Vi är änglar med blickarna högt i det blå,
Vi är dom som förlorar men jublar ändå.
Vi är dom som kan skratta åt allt med varann,
Vi är dom som kan gråta när ingen ser på.."

Under andra året på gymnasiet så hade vi det som bäst, jag säger bara Piff, Puff, Dahlberg och Persson... Vilka kvällar vi haft tillsammans, medans jag skriver detta så spelar jag en annan låt som alltid kommer att finnas i mitt hjärta... och för att inte tala om hur bra den passar in idag.....

" Vart tog du vägen åren går,
jag trodde aldrig att vi skulle glömma,
sluta drömma!
Kanske ringer vi ibland,
lika förvånad till att alltihop försvann,
lika fort som vi levde då,
vi brann vi ville och vann

Vi var oslagbara!
vi sköt från höften,
vi hade svaret på allt,

alla flickor log och vi gav vi tog,
vi gick ut och natten skulle aldrig ta slut."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0