Ångest.....

Ja nu är det mindre än 10 veckor kvar tills jag är färdigutbildad förskollärare. from den 16 januari jag titulera (heter det då!?) mig förskollärare. Detta känns väldigt skönt, men precis som när jag skulle gå ut gymnasiet så fylls kroppen utav en slags ångest. Vad ska jag göra med mitt liv? Min plan var att fortsätta plugga, dvs plugga upp min behörighet så att jag även blev grundskollärare då detta endast var en termin. Men nu fick jag reda på att man måste ha Engelska B och då kan jag meddela folket om att det är KÖRT!!!
Så alltså, vad ska jag ta mig till efter den 16 januari? visst jag har mitt extra jobb som personlig assistans, jag trivs med det men när jag är utbildad förskollärare är det de jag vill jobba med. Sedan har jag bara mina 30 timmar i månaden och det är inga pengar att försörja sig på. Tror inte att det finns någon möjlighet att gå upp i tid på stället jag är på heller. Jag vill inte jobba hos någon annan brukare. Jag vill jobba som förskollärare.... Vart vill jag jobba? vill jag vara kvar i Umeå? vill jag flytta tillbaks till Storuman? vill jag flytta någon annanstans? Vad vill jag? förtillfället känner jag mig väldigt kluven och känner mest att jag bara skulle låsa in mig och bara vara. Men jag måste ju få pengar på något sätt och eftersom att jag har pluggat de senaste åren så lär jag knappast ha några stämplingsdagar att förlita mig på...
Snälla nån, skriv ett CV och ett personligt brev åt mig så att jag kan söka jobb. HJÄLP MIG!!!!

Kommentarer
Postat av: Erika

Å tänk att du snart är klar, så himla duktig du har varit!!! Känn inte ångest, det kommer att lösa sig :D



Kommer förresten damen vara i Umeå nästa helg? Då kommer nämligen jag och lilla familjen dit :)

2010-11-11 @ 14:51:25
URL: http://stordocka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0